Update: 4 april 11:00 [opgelost - na app update]
Deze ochtend is de nieuwe versie van de Mobile Keys Android app gepubliceerd. Hierbij is er een oplossing geïmplementeerd voor de specifieke A52 problemen bij Samsung.
De app is hier te downloaden: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.mobilekeys.app.android&hl=nl
U kunt uw versie van de app controleren door rechts bovenin het scherm op het tandwieltje te klikken en voor [informatie] , scroll iets naar beneden. Bij "Appversie" staat het versienummer van de app. Deze moet na de update minimaal 2.0.1 zijn.
Update: 29 maart
Het probleem is reproduceerbaar in de specifiek update van de Samsung software. We gaan dit (foutieve) gedrag proberen te corrigeren vanuit de app. Deze versie van de app gaat vandaag in test en zal na het weekend (vermoedelijk) worden vrijgegeven.
Originele bericht: 28 maart 14:00
Momenteel werkt de nieuwe Mobile Keys app niet (of zeer slecht) icm de Samsung A52 met Android 14.
Het gaat hier om de toestellen: SM-A525F en SM-A526B met Android API versie 34 (Android 14) .
SM-A528B toestellen (A52s) lijken op dit moment niet gevoelig voor dit probleem!
Advies:
Het probleem doet zich op bovenstaande toestellen niet voor icm Android 13; Tot nader order adviseren wij deze toestellen NIET te updaten!
Waarneming:
Medewerkers die een kluis proberen te openen, en dit meerdere keren proberen, krijgen telkens de volgende melding op de telefoon zien en de kluis zal rood blijven knipperen:
Het probleem doet zich niet voor op dit toestel met Android 13 en lijkt daarmee veroorzaakt door de software-updates van Samsung. Er is momenteel contact gelegd met Samsung. Verder wordt er gekeken of een oplossing vanuit Mobile Keys tot de mogelijkheden behoord (het betreft hier dan een APP update).
Wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is, vindt u dit op deze pagina.
Uiteraard kunt u ten alle tijden contact opnemen met Mobile Keys voor vragen rondom dit probleem.
Extra informatie Samsung update:
Er zijn door Samsung deze maand 3 patches uitgeven voor dit toestel:
https://doc.samsungmobile.com/SM-A525F/EUX/doc.html
A525FXXU6EXB3 en A525FXXS6EXC3 geven beide dit probleem.